Sunday, February 28, 2016

کتلت


کتلت یکی دیگه از غذاهای نوستالژی و مورد علاقه من است یادآور دوران خوب کودکی و دستپخت بی نظیر مامان گلم
تو خونه ما همیشه مامانم کتلت رو به این روش که می نویسم درست می کرد که طعمش فوق العاده لذیذ می شد و ما بچه ها هم عاشششق کتلت درست کردنش بودیم و چه حالی می داد همونطور داغ داغ سرگاز می خوردیم
آخخخخ یادش به خیر ..
در صورت تمایل با من و دستور این غذای خوشمزه همراه باشید . 



مواد لازم
سیب زمینی : 6 عدد
پیاز : 1 عدد
گوشت چرخ شده : 300 گرم
سیر : 2 حبه
تخم مرغ  : 1 عدد
آرد سوخاری  : 2  قاشق غذاخوری
سبزی معطر : ﴿ مرزه یا ترخان ﴾ 1 قاشق غذا خوری
﴿ازهردوهم می توان استفاده کرد سلیقه ای است ولی من فقط از مرزه استفاده کردم ﴾
نمک , فلفل قرمز , ادویه و زردچوبه ; به میزان لازم
روغن : مقداری



(طرز تهیه )
سیب زمینی و پیاز و سیر را رنده کرده و مخلوط می کنیم ؛ گوشت ؛ تخم مرغ ؛ پودر سوخاری , ادویه ها و سبزی معطر را اضافه کرده و تمامی مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم


روغن را داغ می کنیم از مواد مقداری بر می داریم و کف دست صاف می کنیم و در روغن  سرخ می کنیم من همیشه روی کباب را با چنگال سوراخ می کنم تا وسط کباب هم خوب پخته شود وخمیر نشود سعی کنید کتلت ها رو نازک و یک اندازه فرم دهید که حسابی مغر پخت شود .سرخ کردن را ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس با مخلفات مورد علاقه  تزیین و سرو می کنیم این مواد تقریبا برای 20 تا 30 عدد کتلت کافی است .

( نکات )
- سیب زمینی و پیاز بعد از رنده شدن آب می اندازد بهتر است آب آنها را بگیرید .
- سبزی معطر باعث خوش طم شدن کتلت می شود .
- آرد سوخاری از آرد معمولی ﴿ گندم ﴾ بهتراست در صورتی که از آرد گندم استفاده می کنید کمی آرد را بودهید به مواد کتلت اضافه کنید .به این روش کتلت شما خمیر نخواهد شد .
- تخم مرغ هم باعث می شود کتلت بافت خوبی داشته باشد .
- سیر بیش از 2 حبه طعم کتلت را عوض می کند .
 امیدوارم به این روش تهیه کنید و از طعمش لذت ببرید 



 نوش جان : آزاده 

No comments:

Post a Comment