Thursday, December 3, 2015

حلوا کاسه شیرازی

 
مامان عزیزم
تولدت مبارک حتما صدام رو می شنوی
پارسال تو بیمارستان فرشته های زمینی برات تولد گرفتن و امسال فرشته های آسمانی برات تولد می گیرند .
هر چقدر دلت خواست کیک بخور
دیگه مریض نیستی .
چقدر دلم برات تنگ شده
دوستت دارم مهربونم 
روحت شاد ...



استفاده از نون بستنی یکی دیگر از شیوه های سرو حلوا است ..
این روش برای کسانی که در ماه رمضان و مراسم افطاری  از حلوا استفاده می کنند یک روش خلاقانه و جدید می توان
د باشد ....
مواد لازم
آرد برنج : ۱ پیمانه
شکر :۱و۱/۴ پیمانه
گلاب : ۱ پیمانه
آب : ۲ پیمانه
کره :۷۰ گرم
روغن مایع : ۳ قاشق غذاخوری
زعفران : ۱ قاشق چای خوری
خلال بادام و پسته برای تزیین : به مقدارلازم

طرز تهیه
ابتدا آرد برنج را الک کرده سپس در قابلمه ای نچسب ( تفلون یا چدن )
می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و با قاشق چوبی مرتب هم می زنیم



کمی که رنگ آن تغییر کرد از روی حرارت برمی داریم شربت (آب ؛ گلاب و شکر) را اضافه می کنیم من آب ؛ شکر و گلاب را با هم مخلوط کرده سپس به حلوا اضافه کردم (این حلوا نیازبه شربت قوام آماده و داغ ندارد ).



بعد از اضافه کردن شربت خیلی سریع باید هم بزنیم تا حلوا گلوله گلوله نشود و صاف باشد . بعد ازاینکه مایه صاف شد زعفران سائیده شده را اضافه می‌کنیم


حواستان باشد یک دفعه زیاد نریزید که رنگ آن خیلی‌ پررنگ شود ، دوباره روی حرارت ملایم قرار می دهیم و با قاشق چوبی به هم زدن ادامه می دهیم
کم کم می‌بینید که حلوا سفت می‌شود وقتی‌ که سفت شد روغن و کره را اضافه کنید و هم بزنید روغن باید به حدی باشد که حلوا طلا‌یی شود و دیگر به ظرف نچسبد 




( من ازکره و ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع استفاده کردم )
بعد از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر ریخته روی آن را با خلال پسته یا بادام تزئین کنید ؛ من برای تزیین از قیف بستنی و ترافل استفاده کردم این حلوا واقعا خوشمزه است و یکی ازحلواهای سنتی شهر شیراز می باشد
خانواده‌های شیرازی اصیل این حلوا را همیشه در مهمانی‌ها برای دسر تهیه می کنند ؛ امیدوارم درست کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید



نکات
-  برای صاف کردن روی حلوا از پشت قاشق که کمی با روغن مایع چرب کرده اید استفاده کنید

- من دراین دستوراز پیمانه پلوپز به عنوان قالب استفاده کردم .


 

نوش جان ; آزاده

2 comments:

  1. روح مادر عزیزت شاد آزاده جان .......
    حلوا کاسه شیرازی خیلی دوست دارم، دستت درد نکنه

    ReplyDelete
    Replies
    1. قربونت بشم رزی جون
      خدابیامرزه رفتگانت رو عزیزم ...
      حلوا کاسه خیییلی خیییلی خوشمزس ، شیراز هم که رفته بودم خوردممم ، حسابی جات خالی گلی
      ****

      Delete