Thursday, June 4, 2015

کیک شکلاتی با آیسینگ شکلات



یک کیک ترد و بسیار خوشمزه ...

مواد لازم

آرد : ۱ پیمانه
روغن مایع : ۱/۲ پیمانه
شکر : ۳/۴ پیمانه
شیر : ۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو : ۳ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ : ۲ عدد
وانیل : ۱ قاشق چای خوری
بکینگ سودا یا جوش شیرین : ۱/۴ قاشق چای خوری




(طرز تهیه )

فر را از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم
آرد و پودرکاکائو و بیکینگ پودر و جوش شیرین را مخلوط کرده ۳ بار الک می کنیم سپس شکر را اضافه می کنیم .
شیر ; روغن ; تخم مرغ و وانیل را به ترتیب اضافه می کنیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم .
این کیک نیاز به هم زدن طولانی ندارد و به راحتی مواد با همزن دستی مخلوط می شوند .
مواد آماده شده کیک را درون قالب که خوب چرب کرده اید و کمی آرد سوخاری ریخته اید
 بریزید ۲/۳ قالب  باید خالی باشد چون کیک خوب پف می کند ؛ قالب را دو بار به آرامی روی سطح
کار بزنید تا هوای درون مایع کیک خارج شود سپس در فر از قبل گرم شده طبقه وسط با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ تا ۲۵دقیقه قرار دهید . البته چون درجه فرها متفاوت هست شما باید زمان پخت را با فر خود تنظیم کنید
بعد از زمان گفته شده کیک را با خلال دندان یا چنگال تست می کنیم اگر کیک نپخته بود چند دقیقه دیگر
زمان می دهیم تا کیک بپزد سپس کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود
در این فاصله کرم مورد نظر را آماده می کنیم برای روی کیک شما می توانید از گاناش یا هر کرم دیگری
استفاده کنید که من ترجیح دادم اینبار با آیسینگ تزیین کنم


طرز تهیه آیسینگ شکلاتی برای روی کیک شکلاتی :

( آیسینگ شکلاتی )

مواد لازم

روغن مایع : ۲ قاشق غذاخوری
کره : ۵۰ گرم
پودرکاکائو : ۳ قاشق غذاخوری
شیر : ۱/۲ پیمانه
پودرقند : ۳/۴ پیمانه
وانیل : ۱ قاشق چای خوری

(طرز تهیه )

روغن + کره + پودرکاکائو را باهم مخلوط می کنیم سپس روی حرارت کم می گذاریم تا با هم حل شوند
سپس از روی حرارت برمی داریم وانیل و پودر قند را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم دوباره روی حرارت
قرار می دهیم و شیر را اضافه می کنیم
وقتی مواد کاملا باهم مخلوط شد و مایع یکدست شد آیسینگ ما آماده است حالا می توانیم آن را همانطور
داغ روی کیک سرد بریزیم
- من از پودر کاکائو تلخ استفاده کردم
مقدار پودر قند را به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید .
من بعد از ریختن آیسینگ روی کیک ؛ آن را در یخچال گذاشتم تا خوب خنک شود سپس ۵۰ گرم شکلات سفید را روی بخار آب به روش ( بن ماری ) آب کردم از روی حرارت برداشتم یک قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کردم
درون زیپ زاک ریختم سر کیسه رو باریک قیچی کردم و روی کیک را با آن تزیین کردم




( نکات )

این کیک به خاطر آرد سوخاری به راحتی از قالب جدا می شود ابتدا با چاقو اطراف کیک را از ظرف جدا کنید
سپس در ظرف سرو برگردانید .
این کیک بافت پوک و نرمی دارد ؛ خیلی ساده و سریع آماده می شود و خیلی خوشمزه است .



نوش جان ; آزاده


No comments:

Post a Comment